Kissakuvan lisäksi tarvitaan jotain muuta!

Heti vuoden vaihduttua tartuimme kiinni viestinnän yhteen tärkeimmistä teemoista – kuviin. Hanke viestii -tiimimme kutsui visuaalisen viestinnän kärkimiehen, Antti Huttusen, luotsaamaan Kuva & Some -työpajaa.

Kun viestintä muuttuu koko ajan visuaalisemmaksi,  kuvan ja videon merkitys korostuu.  Samalla sosiaalisen median kanavat kiihdyttävät ajankohtaisuuden ja julkaisunopeuden vaatimuksia. Kuvan elinkaari lyhenee. Puhutaan mieluummin tunneista, enintään päivistä. Antin sanoin viestijät, jotka eivät ole hereillä, jäävät armottomasti jälkeen.

Jälleen kerran yrityksiltä vaaditaan uudenlaista tapaa ajatella ja organisoitua. Oikeita asioita viestivää, laadukasta kuvaa tulee pystyä tuottamaan ja julkaisemaan nopealla prosessilla silloin kun tarpeita ilmenee. Laadukkaiden kuvien kaipuussa kamppaillaan monella taholla. Antin nyrkkisääntö riittävän hyvälle kuvalle on, että kuvat ovat niin hyviä kuin kohderyhmään kuuluva hyvä amatöörikuvaaja ottaisi. Tämä vaatii hiukan selittämistä:)

Lue Antin vinkit ja Kuvapajan antia Hanke viestii -blogistamme.

Jos tuskailet kuvien kanssa, ota reippaasti yhteyttä. Pistetään yrityksesi kuvatuotanto rullaamaan!

Antti Huttunen on yrittäjä ja Retkipaikka-blogin ja sen ympärille kehittyneen matkailuekosysteemin perustaja. Hän on tuottanut ja käsikirjoittanut TV1:llä esitetyn Metsien kätkemä tv-sarjan. Aiemmin urallaan hän on johtanut Ylen digitaalista markkinointia ja toiminut mainos- ja markkinointitoimistoissa johtotehtävissä. Antilta on julkaistu myös kaksi kirjaa. 

LinkedIn
Vieritä ylös